Eerste werkdag @ Rattiflora. - Reisverslag uit Casnate con Bernate, Italië van Marsha Hesselink - WaarBenJij.nu Eerste werkdag @ Rattiflora. - Reisverslag uit Casnate con Bernate, Italië van Marsha Hesselink - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag @ Rattiflora.

Door: Saskia Scholte op Reimer, Marsha Hesselink

Blijf op de hoogte en volg Marsha

06 Mei 2014 | Italië, Casnate con Bernate

Wij hadden 's morgens de wekker al vroeg gezet, we hebben ons klaargemaakt en hadden nog steeds niets gehoord van iemand over onze stage, hoe laat wij moesten beginnen enzovoort. Rond 10:00 uur zijn wij naar beneden gegaan om te kijken of er al mensen aan het werk waren.
Wij waren daar een paar Italianen tegen waarvan wij in het Engels vroegen of ze Engels konden waarbij ze allemaal hun hoofd schudden. Later kwamen we een jonge vrouw tegen die ons begeleid naar wat wij konden doen.

Wij begonnen met glazen schoonmaken. Na een wisselend gesprek met de jonge vrouw kwamen wij er achter dat het een werknemer waar wij al mee hadden gewerkt bij Orticolario, ze werd daar ook wel 'stuiterbal' genoemd.

Om 12:00 uur kregen wij informatie te horen over de pauze bij Rattiflora waarbij wij met stuiterbal en een andere Italiaanse meneer naar een soort van restaurant gingen iets verderop. Wij kregen hiervoor tickets omdat Rattiflora voor onze lunch betaald.
Rond 13:00 uur was onze pauze afgelopen, je kon merken dat wij om 12:45 wou verder gaan met onze glazen schoonmaken dat de Italiaanse meneer ons erop wees dat we niet verder mochten tot 13:00 uur. Ze zijn bij dit bedrijf erg streng op de tijd.

Nadat de pauze was afgelopen zijn we verder gegaan met het schoonmaken van de glazen. Toen we daarmee klaar waren mochten we beginnen met het schoonmaken van de bloemen.
We hebben ongeveer gewerkt tot 17:00 uur.

We zijn in de avond naar de supermarkt geweest om daar nog een paar boodschapjes te doen. We zijn daar gaan kijken bij andere winkeltjes omdat wij nu mooi op tijd daar waren. We hebben rustig rond gekeken wat er allemaal aan eten was bij de supermarkt, we zijn erg geschrokken naar wat alle artikelen daar wel niet kosten. Voor een grote Nutella betaal je al snel 5 euro. We hebben wat lekkers meegenomen aan koekjes en kleine zakjes chips, en als avondeten hebben we besloten om daar bij een ander kraampje die belegde broodjes verkoopt daar een broodje te halen.

Toen we weer bij het huisje waren en onze boodschappen hadden weggezet en onze eten op hadden zijn wij een film gaan kijken.
Daarna zijn wij gaan slapen.